Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2009

Νέα ταλέντα δίνουν λάμψη στη λιγότερο προβεβλημένη πασαρέλα των διεθνών επιδείξεων μόδας

Μια γενναία προσπάθεια να προσδώσουν αίγλη στον φτωχό συγγενή των διεθνών επιδείξεων μόδας: Ετσι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, η οποία με το βλέμμα στην άνοιξη του 2010 γιόρτασε εφέτος 25 χρόνια παρουσίας στο νεοκλασικό Somerset Ηouse το διάστημα 18-23 Σεπτεμβρίου. Οι διαρροές σχεδιαστών προς τις μητροπόλεις της μόδας, τη Νέα Υόρκη, το Μιλάνο και το Παρίσι, έδωσαν ισχυρό πλήγμα στη βρετανική πρωτεύουσα, που έθρεψε και ανέδειξε μερικά από τα μεγαλύτερα ταλέντα της μόδας. Γι΄ αυτό και ο- από πέρυσι- νέος πρόεδρος του Βρετανικού Συμβουλίου Μόδας Χάρολντ Τίλμαν επιχείρησε τονωτικές ενέσεις καλώντας οίκους που συνδέονται άμεσα με αυτήν, όπως οι Βurberry και Ρringle of Scotland, να επιστρέψουν. Τα διεθνή έντυπα ωστόσο είχαν να προτείνουν άλλες τακτικές για να αντιμετωπιστεί η κρίση: τόπο στα νιάτα. Να ενισχυθεί, ούτως ειπείν, η εικόνα της πόλης ως φυτώριο νέων σχεδιαστών, τάσεων και νοοτροπιών.

Σε αυτό το πνεύμα ξεχώρισαν οι προτάσεις της φίρμας Βasso&Βrooke, που ανέδειξε τα ψηφιακά πριντς, αλλά και της Εrdem του τουρκικής καταγωγής νεαρού Ερντέμ Μοραλίογκλου, που επίσης πόνταρε στα πολύχρωμα πριντς- θυμίζοντας Κριστιάν Λακρουά. Σύνολό του μάλιστα φόρεσε σε εκδήλωση της Εβδομάδας Μόδας η φανατική υποστηρίκτρια των σόου, σύζυγος του βρετανού πρωθυπουργού Σάρα Μπράουν. Στην πρώτη επίδειξή της στο Λονδίνο, η «νέα βασίλισσα του σκότους», η 27χρονη Χάνα Μάρσαλ, επένδυσε στο μαύρο και στο δέρμα, ενώ με την τρίτη κολεξιόν του στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου ο 23χρονος Γουίλιαμ Τέμπεστ επένδυσε σε μια ιδιαίτερα αισθησιακή συλλογή με κοντές φούστες και κοστούμια που παρέπεμπαν σε παριζιάνικα καμπαρέ εποχής.

Oύτως ή άλλως, αν θα μπορούσε κανείς να συνοψίσει τις τάσεις που ανέδειξε η βρετανική Εβδομάδα Μόδας, αυτές δεν θα μπορούσαν να ήταν άλλες από τις κοντές φούστες, τα πριντς, τους τετράγωνους ώμους και τα παστέλ χρώματα που υποστήριξε ιδιαίτερα, μεταξύ άλλων, ο Κρίστοφερ Κέιν. Μία ακόμη τάση που κυριάρχησε ήταν αυτή του αφρικανικού μοτίβου με χαρακτηριστικότερες όλων τις πολύχρωμες αναφορές του Πολ Σμιθ στο Κονγκό και τα φεστιβαλικά, φωτεινά χρώματα που ανέδειξαν τα μοντέλα από την Αφρική και την Ασία του Νέιθαν Τζέντεν .

Ο σταρ των σόου πάντως, ο οίκος Βurberry διά χειρός Κρίστοφερ Μπέιλι, επικέντρωσε τις δικές του προτάσεις στο κλασικό του λουκ, το αδιάβροχο που προσέφερε όχι μόνο σε ουδέτερες χρωματικές εκδοχές αλλά και σε μακαρόν παστέλ, σε ροζ, σε κίτρινο και σε παγωμένο μπλε. Ακρως καλοκαιρινή με τζιν μπουφάν, κοντά σορτς και ανάλαφρα φορέματα ήταν η κολεξιόν Τwenty&Τwelve της ηθοποιού Σιένα Μίλερ και της αδελφής της Σαβάνα , ενώ από τους ελάχιστους οίκους που επένδυσαν σε διαφορετικό μήκος ήταν ο Ρringle of Scotland με μακριά φορέματα και άφθονες μαύρες λωρίδες.

Κοριτσίστικο λουκ με άφθονα λουλουδιαστά μοτίβα από την Μπέτι Τζάκσον, ρίγες, παναμάδες και ένα εναλλακτικό κάντρι λουκ από την αγέραστη ιέρεια του πανκ Βίβιαν Γουέστγουντ , ένας ύμνος στα λευκά από τον Τζάσπερ Κόνραν, ενώ η δουλειά πάνω στο κέντημα και εν γένει στα διακοσμητικά στοιχεία ενός ρούχου ήταν το μεγάλο πλεονέκτημα της επίδειξης του Μάθιου Γουίλιαμσον.