Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2009

Πώς "ψώνισε" τον δολοφόνο του ο ζεν πρεμιέ

Ανατριχιαστική περιήγηση στα σκοτεινά και επικίνδυνα μονοπάτια του αντρικού αγοραίου έρωτα, με «πελάτες» επώνυμα και δημόσια πρόσωπα και πληρωμένους επιβήτορες εξαθλιωμένους εκδιδόμενους αλλοδαπούς, ήταν ουσιαστικά η κατάθεση του μοναδικού αυτόπτη μάρτυρα που το μοιραίο βράδυ της 3ης Ιουνίου του 2008 είδε τον ηθοποιό Νίκο Σεργιανόπουλο να «ψαρεύει» τον φονιά του, τον Γεωργιανό Δαυίδ Μουρτινέλι, στην «πιάτσα» της πλατείας Βικτωρίας.

Ο κατά παραδοχή του στο ακροατήριο ομοφυλόφιλος μάρτυρας, που γνωρίζει καλά, όπως είπε, «τα βιζιτάδικα του κέντρου της Αθήνας», αφού πληρώνει και ο ίδιος αγόρια για να πηγαίνει μαζί τους, με έντονο ύφος την ώρα που κατέθετε ξεδίπλωσε εικόνες και διαλόγους, και ουσιαστικά συνέθεσε την ανατομία ενός ειδεχθούς εγκλήματος. Ο νεαρός άντρας ήταν εξαιρετικά περιγραφικός. Πολλές φορές χρησιμοποίησε εκφράσεις του πεζοδρομίου που σόκαραν και την ίδια την έδρα του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Αθηνών. Επιβεβαίωσε όμως όλα όσα είχε πει -με «περίεργη» καθυστέρηση τριών ημερών μετά το φονικό- στην κατάθεσή του στην αστυνομία αλλά και τον περσινό Αύγουστο στην κατάθεσή του στην ανακρίτρια.

«Ο Νίκος Σεργιανόπουλος έκανε πιάτσα, πήγαινε για βίζιτα στην πλατεία Βικτωρίας. Μάλιστα θυμάμαι ένα περιστατικό μιας βραδιάς που γίνονταν συμπλοκές μεταξύ κάποιων Πολωνών και Αφγανών λαθρομεταναστών, με τα ΜΑΤ να τους έχουν ζώσει. Εκείνο το βράδυ ο Νίκος δεν υπολόγισε ούτε τα ΜΑΤ ούτε τους καβγάδες. Ηταν αποφασισμένος να κάνει αυτό που ήθελε» ανέφερε ο Ελευθέριος Ψύλλος. «Του είχα επισημάνει ότι υπάρχει κίνδυνος με τα παιδιά που εκδίδονται στους δρόμους. Του είχα πει ότι αυτά τα άτομα δεν τα πας στο σπίτι σου. Του είχα πει “πρόσεχε, πολλά συμβαίνουν” σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις που είχαμε» είπε ο μάρτυρας θέλοντας να περιγράψει τις σεξουαλικές συνήθειες κ [Ο Νίκοις Σεργιανόπουλος.] και τις ιδιαιτερότητες του δημοφιλούς πρωταγωνιστή.


Εκείνη τη βραδιά...

Ο Ελευθέριος Ψύλλος ρωτήθηκε για τη βραδιά της δολοφονίας. Εμφανίστηκε κατηγορηματικός. Μάλιστα εξήγησε ότι ο δράστης είχε γνωρίσει το θύμα την παραμονή του φόνου. «Περάσανε καλά την προηγούμενη βραδιά που τους είχα δει πάλι μαζί και δώσανε ραντεβού για την επόμενη ημέρα. Στα βιζιτάδικα όλοι είναι πεινασμένοι άνθρωποι. Το ξανακάνουν. Τον Νίκο τον είδα πρώτα στο αυτοκίνητο. Ηταν σταθμευμένος. Πήγα και του μίλησα. Μετά είδα τον Γεωργιανό να τον πλησιάζει και να μπαίνει στο αυτοκίνητο, στη γωνία Χέυδεν και Αριστοτέλους. Ηταν μεταξύ 20.15 και 20.45. Είμαι απόλυτα σίγουρος ότι ήταν αυτός, γιατί τον είδα στα δύο μέτρα. Του άρεσαν οι under τύποι, οι τελειωμένοι. Ο υπόκοσμος, οι λέτσοι, όπως μου αρέσουν και εμένα. Ετσι ήταν και ο δράστης εκείνο το βράδυ. Λέτσος και ξυρισμένος στο κεφάλι». Η φράση αυτή προκάλεσε την αντίδραση του κατηγορουμένου, ο οποίος είπε πως έχει πρόβλημα στο κεφάλι και ότι δεν το ξυρίζει ποτέ. Μάλιστα πρόσθεσε ότι ο Σεργιανόπουλος κατά σύστημα επισκεπτόταν τέτοιους χώρους.

Ο θαμώνας της πλατείας Βικτωρίας δέχτηκε καταιγισμό ερωτήσεων από τους δύο δικηγόρους της υπεράσπισης (Δημήτρης Γκαβέλας, Νίκος Καραδήμας), οι οποίοι προσπάθησαν για να δικαιολογήσουν το «βρασμό ψυχικής ορμής» του κατηγορουμένου να εκμαιεύσουν επιθετική συμπεριφορά του θύματος κατά τη διάρκεια των ερωτικών του συνευρέσεων. Ρωτήθηκε λοιπόν ο μάρτυρας αν ο ηθοποιός ήταν επιθετικός, βίαιος ή προσβλητικός κατά τη διάρκεια των ερωτικών του διαθέσεων.

«Ο Σεργιανόπουλος δεν ήθελε τη βία, επειδή είχε περάσει άσχημα με κάποιον σύντροφό του. Και να τον χτυπούσαν δεν θα απαντούσε» είπε στην αρχή. Αλλά στη συνέχεια, ύστερα από πίεση, διηγήθηκε έναν απίστευτο περιστατικό χα [Ο Αλέξανδρος Ρήγας, την ώρα που καταφτάνει στα δικαστήρια. ] μηλώνοντας τον τόνο της φωνής του. Η στιχομυθία μεταξύ μάρτυρα και υπεράσπισης είναι χαρακτηριστική:
- Ηταν προσβλητικός;
- Ναι.
- Προκαλούσε τη μοίρα του;
- Κάποιες φορές, ναι.
- Μα λέτε ότι δεν ήταν επιθετικός...
- Αλλο προσβλητικός, άλλο επιθετικός στους συντρόφους του. Οταν λέω «επιθετικός», εννοώ ότι δεν θα χρησιμοποιούσε ποτέ όπλα.

Εκείνη την ώρα ο κ. Ψύλλος -ερωτώμενος γι’ αυτό- γύρισε στον πρόεδρο και του περιέγραψε μια εικόνα. Τον ηθοποιό Νίκο Σεργιανόπουλο, μια βραδιά που είχε πάει πάλι στην πλατεία, να έχει μαζέψει δίπλα του κάποιους αλλοδαπούς και να τους προτρέπει να κατεβάσουν τα παντελόνια τους μπροστά του και επί πληρωμή να τους αναγκάζει να επιδείξουν το μέγεθος του αντρικού τους μορίου! Η αίθουσα πάγωσε.

- Διετύπωνε κρίσεις σχετικά με το μέγεθος που είχε ο κάθε άντρας; ρώτησε η υπεράσπιση του Γεωργιανού.
- Ναι, το έκανε, απάντησε ο μάρτυρας.
- Μπορούσε να προσβάλει κάποιον; συνέχισαν οι δικηγόροι υπεράσπισης.
- Ναι, μπορούσε, κατέθεσε ο κ. Ψύλλος.

Στο τέλος της κατάθεσης του μάρτυρα παρενέβη η εισαγγελέας της έδρας και ρώτησε αν στους κύκλους των ομοφυλοφίλων ψιθυριζόταν η «επιθετικότητα» του Σεργιανόπουλου απέναντι στους επί πληρωμή ερωτικούς του συντρόφους. Ο μάρτυρας απάντησε αρνητικά. Επίσης ο Ελευθέριος Ψύλλος ρωτήθηκε από την υπεράσπιση γιατί στην προανακριτική του κατάθεση περιέγραψε τον κατηγορούμενο ως Αραβα.

- Τι χρώμα έχει το δέρμα του Αραβα;
- Είναι μελαψός.
- Ο κατηγορούμενος σας φαίνεται για μελαψός;
- Ναι, είναι μελαψός, εσείς δεν τον βλέπετε έτσι; (Ακολούθησε πανδαιμόνιο, ενώ ο δικηγόρος της Πολιτικής Αγωγής προφανώς έκανε χιούμορ λέγοντας: «Στη φυλακή δεν τον βλέπει και πολύ ο ήλιος...»)


«Κάθε φορά που τον έβλεπα ήταν φτιαγμένος (Ο Στράτος Μαρκίδης)..., λιώμα...»

Συγκλονιστική ήταν η αφήγηση που αφορούσε την εμπλοκή του ηθοποιού με τον καταστροφικό κόσμο των ναρκωτικών ουσιών και της κοκαΐνης. Ο κ. Ψύλλος υποστήριξε ότι κάθε φορά που έβλεπε τον ηθοποιό εκείνος είχε κάνει χρήση ουσιών και ήταν φτιαγμένος. «Ηταν λιώμα» είπε χαρακτηριστικά. Αμέσως μετά σκιαγράφησε το προφίλ του εκλιπόντος λίγες ημέρες πριν από το μακελειό κάνοντας λόγο για έναν «μοναχικό άνθρωπο, τον οποίο είχαν εγκαταλείψει όλοι».

Ο κ. Ψύλλος είπε πως παλαιότερα είχε βγει με το θύμα σαν φίλος, ότι γνωριζόταν μαζί του από το 1997, αλλά πως μετά το 2003-2004 χαθήκανε. «Πριν τα είχε με κάποιον φίλο μου, γι’ αυτό είχαμε διακόψει» είπε, ενώ ερωτώμενος αν είχε συνευρεθεί μαζί του, απάντησε: «Δεν συνευρέθηκα ποτέ ερωτικά μαζί του».

Πριν κατέβει από το βήμα του μάρτυρα, αναίτια ο αυτόπτης μάρτυρας εξερράγη φωνάζοντας: «Ο φονιάς είναι φονιάς. Η αλήθεια θα φανεί». Μάλιστα αποχωρώντας από την αίθουσα και σε ερώτημα των δικηγόρων υπεράσπισης εάν ο ίδιος επιδεικνύει επιθετική συμπεριφορά προς τους συντρόφους του, απάντησε με απρεπές ύφος: «Ελα να σου δείξω στο σπίτι».


«Γινόταν επιθετικός με το παραμικρό»

Συγκλονιστική ήταν όμως και η κατάθεση του κομμωτή, φίλου του Νίκου Σεργιανόπουλου, Αναστάσιου Καφούσια. Ο Καφούσιας, που διατηρεί κομμωτήριο στο Βύρωνα, περιέγραψε σκηνές που έκοβαν την ανάσα. Σκιαγράφησε το προφίλ ενός ανθρώπου που τα ναρκωτικά είχαν επηρεάσει την προσωπικότητά του σε τέτοιο βαθμό που τον έκαναν ευερέθιστο, υπερκινητικό, άνθρωπο που δεν τον χώραγε ο τόπος και δεν μπορούσε να κλείσει μάτι τη νύχτα.

«Δεν κοιμόταν ολόκληρα μερόνυχτα. Είχε αλλάξει. Του έλεγα μια κουβέντα και μου έκανε επίθεση. Μου έλεγε: “Θα μου κάνεις κουμάντο στη ζωή μου;”. Ηταν επιθετικός για ασήμ (...ο Μάκης Προβατάς...) αντα πράγματα».

Χαρακτηριστική ήταν η εικόνα του παρελθόντος από μια κρουαζιέρα στο Ιόνιο που ο μάρτυρας είχε πάει με το κότερο του Σεργιανόπουλου. «Βρήκαμε στο σκάφος ναρκωτικά εκτεθειμένα, ενώ ο ίδιος εξαφανίστηκε για μια ολόκληρη νύχτα γυρνώντας στο λιμάνι με διάφορους τύπους. Τον χάσαμε. Οταν επέστρεψε, αποφασίσαμε να γυρίσουμε πίσω, επειδή τρομάξαμε» είπε. Εντούτοις στη συνέχεια κατέθεσε πως λίγο μετά τη σύλληψή του (το Δεκέμβριο του 2007) για κατοχή κοκαΐνης, ο Νίκος Σεργιανόπουλος είχε κόψει για κάποιο διάστημα τα ναρκωτικά. «Νομίζω από τα ναρκωτικά είχε φτάσει στο σημείο να βλέπει ότι συνεχώς τον παρακολουθούν. Εβλεπε ψαράδες στην κρουαζιέρα και πίστευε ότι έρχονταν γι’ αυτόν» πρόσθεσε ο κ. Καφούσιας.

«Χαμένος» πίσω από τα μαύρα γυαλιά του ο Αλέξανδρος Ρήγας

Σε μια γωνιά της αίθουσας αναμονής του κτιρίου 13 της πρώην Σχολής Ευελπίδων είχε «χαθεί» πίσω από τα μαύρα του γυαλιά ο γνωστός σεναριογράφος και ηθοποιός Γεώργιος-Αλέξανδρος Ρήγας που θα καταθέσει ως μάρτυρας στη δίκη. Ο κ. Ρήγας δεν φάνηκε συνεπής στο «κάλεσμα» του δικαστηρίου, καθώς η απουσία του ήταν κάτι παραπάνω από εκκωφαντική στην εκφώνηση των μαρτύρων από τον πρόεδρο της έδρας.

Με μελαγχολικό ύφος, φορώντας μαύρα, εμφανίστηκε στα δικαστήρια λίγο μετά τις 10 το πρωί και συνοδευόμενος από δύο φίλους του «κούρνιασε» σε ένα παγκάκι πίνοντας τον καφέ του. Πιο δίπλα στεκόταν, μιλώντας συνέχεια στο κινητό, ο γνωστός σκηνοθέτης Στράτος Μαρκίδης. Με τον Μαρκίδη ο Νίκος Σεργιανόπουλος είχε συνεργαστεί στην τελευταία του δουλειά, στο σίριαλ «Εξαφάνιση». Παρών ήταν ακόμα ένας γνωστός του τηλεοπτικού Κωνσταντίνου Μαρκορά, ο Μάκης Προβατάς. Παρούσα και με διαφορετικό look η Αλβανίδα οικιακή βοηθός που βρήκε νεκρό το «αφεντικό» της το πρωινό της 4ης Ιουνίου [....και η οικιακή βοηθός που βρήκε τον Νίκο Σεργιανόπουλο σφαγμένο στο διαμέρισμά του, στα δικαστήρια της οδού Ευελπίδων.] στο διαμέρισμα της οδού Μετεώρων, στο Παγκράτι.

Εντύπωση προκάλεσε η εμμονή της πολιτικής αγωγής για διεξαγωγή της δίκης κεκλεισμένων των θυρών. Οι συνήγοροι της οικογένειας Γεώργιος και Αλέξης Στεφανάκης επέμειναν ότι όσα θα ακουστούν στο ακροατήριο θα προσβάλουν τον ιδιωτικό βίο και τη μνήμη του τεθνόντος. Η εισαγγελέας ωστόσο και η υπεράσπιση δεν συναίνεσαν και τελικά το δικαστήριο απέρριψε το αίτημα. Η δίκη θα συνεχιστεί την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου.


Η ΑΓΡΙΑ ΣΦΑΓΗ ΤΟΥ ΖΕΝ ΠΡΕΜΙΕ
Περιγραφή-σοκ του ιατροδικαστή στη δίκη του killer για το θάνατο του Σεργιανόπουλου

Λέξεις και φράσεις ξερές. Από αυτές που μόνο ειδικοί επιστήμονες, ιατροδικαστές που κυριολεκτικά τα έχουν δει όλα μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να «ντύσουν» ό,τι είδαν, ό,τι ψηλάφισαν σε τόπους πολύ σκληρών θανάτων. Με ψύχραιμη, επιστημονική γλώσσα λοιπόν, χθες, ο προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών Φίλιππος Κουτσαύτης διαχώρισε στη δικαστική αίθουσα τις ψυχρές «φράσεις» κατά τις οποίες, δεκατρείς μήνες πίσω, ένας άνθρωπος κατακρεουργήθηκε μέσα στο σπίτι του. Σόκαρε με την περιγραφή του κάνοντας λόγο για σφαγή.

Ο ιατροδικαστής αναβίωσε επ' ακροατηρίω τη σκηνή που αντίκρισε όταν κλήθηκε να διενεργήσει την αυτοψία στο ανάστατο ρετιρέ του Νίκου Σεργιανόπουλου, το πρωί της 4ης Ιουνίου του 2008. «Ολα έγιναν μέσα σε πέντε λεπτά. Λαιμός και θώρακας επλήγησαν αυτόματα» είπε ο Φίλιππος Κουτσαύτης παραθέτοντας τα επιστημονικά του ευρήματα ενώπιον του δικαστηρίου: «Βρήκα το θύμα ανάσκελα, μάλλον πεσμένο από τον καναπέ, γυμνό μέσα σε μια μεγάλη λίμνη αίματος. Δεν υπήρχαν πουθενά μεταθανάτια χτυπήματα». Επί μία ώρα ο κ. Κουτσαύτης επιχείρησε με την κατάθεσή του να «φωτίσει» τις πτυχές του [Επί μία ώρα ο κ. Κουτσαύτης επιχείρησε με την κατάθεσή του να «φωτίσει» τις πτυχές του άγριου εγκλήματος.] άγριου εγκλήματος, που άπτονται της Ιατροδικαστικής, και να δώσει όσο το δυνατόν επαρκείς απαντήσεις μόνο για το θύμα, αποφεύγοντας αυτές που αφορούσαν την ψυχοσύνθεση του δράστη του εγκλήματος. «Καλύτερα να καλέσετε να σας μιλήσει γι’ αυτά ψυχίατρος, γιατί εγώ μπορώ να πω μόνο για τους νεκρούς και όχι για τους ζωντανούς» είπε αποφεύγοντας να απαντήσει σε ερώτηση της υπεράσπισης σχετικά με το αν μπορεί να πει τι ώθησε τον κατηγορούμενο στο έγκλημα και αν η φορά και τα συνεχή και ομαδοποιημένα χτυπήματα προδίδουν δράστη εν βρασμώ.

Σύμφωνα με τις αιματολογικές και τοξικολογικές εξετάσεις, ο Νίκος Σεργιανόπουλος, που είχε κάνει χρήση ναρκωτικών και μεταβολικών ουσιών, επιχείρησε να αμυνθεί όταν ένοιωσε να απειλείται από το κοφτό κουζινομάχαιρο που κρατούσε ο δράστης. «Το θύμα είχε χτυπήματα στη μύτη και δύο τραύματα στο χέρι και συγκεκριμένα στα δάχτυλα» σημείωσε ο ιατροδικαστής κάνοντας λόγο για τραύματα άμυνας, που δεν ήταν θανατηφόρα. «Απλωσε το χέρι του για να απωθήσει το μαχαίρι και κόπηκε» τόνισε στο σημείο αυτό ο Φίλιππος Κουτσαύτης επαναλαμβάνοντας ότι πρόκειται για σφαγή και πως ο άτυχος ηθοποιός δέχτηκε εν ζωή όλα τα χτυπήματα.

Οσο για το χρόνο θανάτωσης, ο έμπειρος ιατροδικαστής τον υπολογίζει γύρω στις 10.00 με 12.00 το βράδυ της 3ης Ιουνίου του 2008. Ωστόσο, κράτησε μια επιφύλαξη που θα μπορούσε να μεταθέσει το χρόνο θανάτου το πολύ δύο με τρεις ώρες ακόμη προς το ξημέρωμα. «Από τη στιγμή της αυτοψίας, που την έκανα στις 10.00 το πρωί, μετράω δώδεκα ώρες πίσω, φυσικά, λόγω της μεγάλης αιμορραγίας που δημιουργεί πρόβλημα για τον ακριβή χρόνο θανάτωσης. Μπορεί να υπάρξει μια απόκλιση δύο ωρών συν» υπογράμμισε ο μάρτυρας αποκλείοντας ωστόσο το έγκλημα να έγινε κοντά στις 6.00 το ξημέρωμα.

Η αίθουσα του κατάμεστου ακροατηρίου «παγώνει» όταν ο ιατροδικαστής περιγράφει τα μακάβρια ευρήματα: «Χτυπήθηκε στο θώρακα και το λαιμό όπου βρίσκονταν ζωτικά όργανα και αγγεία τα οποία οδηγούν στο θάνατο. Δηλαδή, έκοψε τα δεξιά πλάγια αγγεία στο λαιμό ... μέσα σε πέντε με δέκα λεπτά έγιναν όλα. Υπήρξαν πολλές μαχαιριές με διαφορετική πορεία και φορά. Δεν υπήρξε μεγάλο χρονικό διάστημα μεταξύ των δύο κακώσεων στο λαιμό και το θώρακα. Δεν μπορώ όμως να πω με ασφάλεια ποιο είναι το πρώτο χτύπημα, ούτε μπορώ να πω αν ήταν προσχεδιασμένο το έγκλημα ή σεξουαλικό».


Γυμνασμένος

Σκιαγραφώντας το σωματότυπο του άτυχου ηθοποιού, ο Φίλιππος Κουτσαύτης έκανε λόγο για άτομο γεροδεμένο «με άρτια σωματική διάπλαση, χωρίς ίχνη λίπους, ούτε αδύνατος, ούτε χοντρός, με ύψος 1,75 που ήταν σε στάση δυσκαμψίας, ξεματωμένος και δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ». Το ερώτημα για το αν η χρήση κοκαΐνης προκαλεί παραισθήσεις τέθηκε επίμονα και από τις δύο πλευρές των δικηγορικών εδράνων, είτε να για καταρριφθεί από την πολιτική αγωγή ως υπερασπιστικός ισχυρισμός είτε για να επιβεβαιωθεί από την υπεράσπιση. Κατά τον προϊστάμενο της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών, «η κοκαΐνη είναι μεν διεγερτικό, αλλά επαφίεται και από το άτομο που θα κάνει χρήση».
-Υπεράσπιση: Αν πάρει κοκαΐνη ένας παρθένος στα ναρκωτικά οργανισμός;
- Κουτσαύτης: Η χρήση ποικίλλει αν είναι χρόνιος χρήστης ή παίρνει για πρώτη φορά ναρκωτικά. Η κοκαΐνη μπορεί να λειτουργήσει και ως παραισθησιογόνο.
- Εισαγγελέας: Ο δράστης είχε γνώσεις ή πρόκειται για τυφλά χτυπήματα;
- Κουτσαύτης: Η σφαγή όλοι γνωρίζουμε ότι προκαλεί θάνατο.
-Εισαγγελέας: Η ανθρωποκτόνος βούληση είναι σαφής;
- Κουτσαύτης: Και χωρίς τη σφαγή, πάλι το θύμα θα πέθαινε γιατί είχε χτυπήσει καρδιά, αορτή, πολλαπλά χτυπήματα στο θώρακα.
- Υπεράσπιση: Μπορούμε να μιλήσουμε για οξύ παρανοϊκό ιδεασμό (σύνδρομο) εκ μέρους του δράστη;
- Κουτσαύτης: Χρειάζεται ψυχίατρος για να σας απαντήσει, γιατί ο δράστης δεν αρκέστηκε μόνο στο μέρος του λαιμού ή του θώρακα αφού τα χτυπήματα εκεί ήταν από μόνα τους θανατηφόρα. Μπορεί όμως, αν με ρωτάτε γι’ αυτό.
- Ποιο ήταν το πρώτο χτύπημα;
- Δεν μπορώ να το πω με ασφάλεια.


«Να πει την αλήθεια παλικαρίσια»

Για τον δικό τους Νίκο, έτσι όπως τον έβλεπαν τα μέλη της οικογένειάς του, οι δικοί του άνθρωποι, που έχουν υποφέρει και υποφέρουν για τον τραγικό χαμό του, μίλησε με δάκρυα στα μάτια καταθέτοντας ενώπιον των τακτικών και λαϊκών δικαστών του πρωτοβάθμιου Κακουργιοδικείου της Αθήνας ο Χρήστος Παπαθεοδώρου (φωτ.), σύζυγος της αδερφής του Σεργιανόπουλου. «Ο Νίκος ήταν ήρεμο, άρτιο παιδί, ποτέ δεν είχε δημιουργήσει προβλήματα. Αν και ήταν πολύ δεμένος με την αδερφή του και τα παιδιά μου, είχε βαφτίσει την κόρη μου, είχε μια εσωστρέφεια, ήθελε να κρατάει πράγματα για τον εαυτό του. Ηταν άτομο μοναχικό» είπε συγκινημένος ο μάρτυρας, του οποίου η σεμνότητα και ο έκδηλος πόνος μέτρησε στο δικαστήριο και οι παράγοντες της δίκης τον απήλλαξαν από το βάσανο των ερωτήσεων στο ακροατήριο. «Θέλω να πει την αλήθεια παλικαρίσια» είπε δείχνοντας τον κατηγορούμενο και πρόσθεσε λίγο προτού αποχωρήσει από την αίθουσα: «Γιατί την αλήθεια την ξέρει ο Νίκος ο ίδιος και ο Θεός. Ο Νίκος δεν μπορεί πια να μιλήσει, άρα ο κατηγορούμενος πρέπει να την πει...»